SEOzseni: A technikai keresőoptimalizálásról
A keresőoptimalizálás (SEO) ma már minden magára valamit is adó vállalkozás napi feladatai közé tartozik. Azt, hogy weblapunk egy-egy Google keresésnél milyen helyezést ér el, a tartalmi szempontok mellett technikai tényezők is befolyásolják. Mit jelent ez?
A technikai SEO (Search Engine Optimization, a keresőoptimalizálás angol elnevezése) nem mást jelent, mint hogy mennyire élvezhető a felhasználóknak a weboldalunk. Gondoljunk csak bele: Ki szeret egy olyan weblapon navigálni, ami lassan töltődik be? Ki vár ma már perceket arra, hogy a kívánt információhoz hozzájusson? Lehet a lapunk színes-szagos, tele lehet izgalmas, aktuális, sőt , professzionális tartalmakkal, ha élvezhetetlenül akadozó a megjelenése. Ha nem figyelünk a technikai részletekre, minden munkánk teljesen felesleges, amit az oldal elkészítésébe fektettünk, hiába a profi tartalomépítés, nem leszünk sikeresek. A linképítés mint fontos keresőoptimalizálási feladat, szintén teljesen felesleges, ha nem figyelünk arra, hogy megfelelően működjön a weblapunk.
A Google ma már valós adatok alapján szoftveresen képes mérni, mennyire működik megfelelően egy weboldal. Azokat az oldalakat pedig, amelyek nem felelnek meg bizonyos követelményeket, kíméletlenül hátrasorolja. Segítségképpen két olyan teszt is létezik ( a Google PageSpeed Insights és a Google Mobilbarát teszt), melynek segítségével könnyen lemérhetjük, mennyire felel meg a lapunk a technikai követelményeknek. Előbbi a lap betöltődésének sebességét méri, utóbbi pedig azt, hogy mennyire volt sikeres a mobilra, tabletre optimalizálás.
Miért fontos az utóbbi mutató? Ma már bizonyíthatóan több Google-keresést indítanak érintőképernyős, mint hagyományos kijelzős eszközökről. Ezért fontos, hogy ezeken az eszközökön is megfelelően működjön az oldalunk.
Mitől működik jól, gyorsan egy weblap, tehát mitől lesz igazán felhasználóbarát? A teljesség igénye nélkül ilyen tényező például a tárhely terheltsége, és az hogy a használt szerver és a felhasználó között mekkora a fizikai távolság. Fontos probléma lehet, ha hiányzik az SSL tanúsítvány az oldalon, hiszen ekkor figyelmeztető üzenetek zavarhatják meg a felhasználót a böngészésben. A Google ezt is hátrasorolással „jutalmazza”. A jó webcím, a mobilbarát megjelenés, a gyors betöltődés mind hozzátesznek a jó helyezéshez a keresési találatok között. Természetesen vannak további technikai kritériumok is, melyekhez érdemes olyan szakértőkhöz fordulni, akik már évek óta a keresőoptimalizálás területén dolgoznak, és megfelelő referenciával rendelkeznek.
A SEO és a linképítés sok időt igényel. Az adminisztrációs feladatokat egyszerűsíti a SEOzseni
Ezen feladatok napi teljesítése hosszú órákat vesz igénybe. Ebben segít a SEOzseni internetes keresőoptimalizálás (SEO) és tartalomépítés: egyetlen kávészünet alatt elvégezhető azon feladatok, amelyek több órát is elrabolnak életünkből.
Jó példa erre a tartalmi hibák javítása, a cikkek modernizálása. SEO szempontból sokat számít, hogy milyen kulcsszavak és kifejezések szerepelnek a cikkben. Minden témához kapcsolódnak fontos kifejezések, amelyek általánosságban más témára nem jellemzőek. Szakszóval ezeket szemantikus kulcsszavaknak nevezzük. Ma már nem lehet hatékony a keresőoptimalizálás, ha ezek a kifejezések nem szerepelnek a weboldal szövegében. A kulcsszavak megtalálása egyszerű, de nagyon időigényes feladat. Ezzel szemben a szoftver egyetlen kattintással, néhány másodperc alatt végez az adatfeldolgozással.